jueves, 11 de noviembre de 2010

Ensenyament 3

Va que suposo que és el darrer abans d'entrar en campanya directament!
Mireu, parlant amb l'amic Jaume d'Alacant i altres companys m'han anat donant noves idees al voltant del tema ensenyament, aquell que més ens preocupa a nivell laboral però també perquè sincerament creiem que és la base per començar a canviar la societat vers el recte camí.
Com pot ser que la majoria de professors treballin un any en un centre, com a molt dos i a partir de febrer no sàpiguen no aniran? Com hem de programar continguts, investigar, innovar, iniciar nous projectes de centre quan sabem que només hi estarem durant un període tan curt de temps? Impossible, i com a mínim, si ho fem, de manera automàtica sense cap tipus de passió ni il·lusió.
L'estabilitat de plantilles és bàsica per que un centre funcioni correctament. No sols l'equip directiu, sinó el 80% de la plantilla d'un centre hi hauria d'estar durant un important període de temps per dur a terme aquests projectes i senti-se del poble i així entendre els comportaments i les relacions socials en el municipi on es treballa.
D'altres coses a corregir és el tema dels alumnes que repeteixen curs. Estic segur que un 80% dels repetidors no els serveix de res. A l'any següent tornen a caure en els mateixos errors i abandonen. Saben que cada curs només es pot repetir un cop, així doncs, com que ens passaran, passem un segon any de vacances i a esperar el proper! Què trist! Ningú els pot explicar la importància de tenir l'ensenyament bàsic obligatori? No els podem motivar en aquest segon any? Què passa a casa? No passa res perquè l'alumne comenci el curs amb més de 4 assignatures suspeses? Doncs en molts casos, no passa res. I així anem.
Tot i tenir el privilegi d'estar en dos dels centres més petits de la demarcació, sóc conscient que les ratios alumnes-professors-recursos en la majoria dels centres no estan gens compensades. Moltes classes estan plenes a vessar i els professors amb prou feina poden mantenir l'ordre com per impartir docència del temari corresponent. Aquest tema també s'ha de treballar si volem millorar el rendiment dels nostres alumnes. Ens podríem haver estalviat els diners dels ordinadors i augmentar certes plantilles i recursos pels centres!
Finalment, hem de tornar a valorar la nota numèrica. No pot ser que no li importin ni als alumnes ni a les famílies els 2-3-4 i vivim ressignats en la mediocritat.
Amigues i amics, hi ha molt camí a recórrer però hi ha molta il·lusió, ganes de canvi i molts bons professionals amb propostes.

1 comentario:

  1. Estic d´acord en què els plantilles han de guanyar en estabilitat però si la solució és que el director ajudat per la LEC fique en el seu centre els substituts a dit,anem a pitjor.Recomanar en pareix perfecte però per ficar gent a dit ja tenim ajuntaments i altres organismes afins.
    El sistema està viciat i els estudiants repetidors el controlen a la perfecció. No sóc partidari de la promoció directa. Que falta fan uns PQPI en condicions?. On estan els antics tallers de formació?.
    Els ordinadors no són el problema ni la solució de l´educació però a dia d'avui s´ha reduit un professor per cada 2 centres, així la cosa no marxa.
    Els bons professionals estan però els ganes de canvi no estic tan segur. El temps possarà a cadascú en el lloc que és mereix. Gràcies David per nomenar-me en el teu blog i espere que la nova encarregada d´educació faça la meitat dels coses que proposses, seria un llum en un camí ple d´obstacles.

    ResponderEliminar